Thursday 20 September 2018

ESP Cara Bancuhan Yang betul


Assalamualaikum..

Saya pasti ramai dikalangan anda merupakan peminat setia ESP Shaklee kan? Iyelah kalau tidak masa kan Esp ni produk yang sentiasa tak putus-putus permintaannya, dan juga sebab itulah Esp merupakan salah satu Hot Seller!

Yang dah cuba dan memang mengamalkannya syabas diucapkan. Dah rasa kan perubahan yang dialami selepas consume Esp ni? Ya, saya juga merupakan peminum tegar (eh betul ke bahasa..peminum?? hihi). Yang belum cuba dan rasa Esp ni, boleh la cuba sekarang. Tak kenal maka tak cinta kan? Bila dah kenal gerenti tangkap cintan punya!

Oh ya rupanya ada lagi yang tidak tahu bagaimana rupa Esp ni. Ada kawan saya cakap dia tak suka makan ubat-ubat ni, susah nak telan. Eh, Esp ni bukan ubat kak oii, bukan bentuk pil.

 Esp ni serbuk..kita kena bancuh dan minum, macam kita minum susu tu. Ada ke patut dia ingat Esp ni macam pil..Lepas tu ada jugak yang cakap, saya tak lalu minum susu. Untuk pengetahuan, Esp ni soy based, bukannya rasa susu, rasa soya. Lagi ada pulak yang cakap dah pernah minum tapi tak boleh p la (p tu bahasa kedah bermaksud tak boleh lepas, tak boleh telan). Saya cakap ala sayangnya, rugi lah beli tapi tak minum.

 So saya mencadangkan dia mencampurkan dengan mana-mana perasa yang dia boleh minum. Contohnya macam campur Esp dengan jus twister, yogurt bliss ke. Selepas dia cuba campur macam tu, barulah dia boleh minum..siap cakap sedap rupanya Esp ni! La rupanya dia tak tahu yang Esp ni boleh campur mana-mana perasa/jus. Orang yang jual tu tak cerita cara minum dengan details pun.

Kesiannya, sebab itulah pentingnya beli supplemen dengan orang yang boleh bagi guide yang betul, supaya nampak kesannya.

Bagaimana cara bancuhan Esp yang betul?
  • Masukkan satu sudu ESP dengan air suam atau air sejuk, kacau/shake supaya tidak berketul
  • Jangan bancuh dengan air panas, air berkafein seperti teh dan kopi kerana boleh merosakkan nutrisi yang ada di dalamnya
  • Jangan bancuh lebih dari 3 sudu sehari, bimbang ia akan membebankan ginjal
  • Lebih sesuai gunakan bekas shaker supaya larutan sebati dan tidak berketul
  • Boleh mencampurkan dengan mana-mana air atau minuman berperisa yang lain kecuali minuman berkafein.

Sebenarnya banyak resepi yang boleh anda cuba untuk mempelbagaikan rasa Esp ni. Boring jugak kan kalau asyik minum Esp dengan air kosong je. Macam saya, saya suka campurkan Esp dengan susu. Bancuh dengan air sejuk, memang terbaiklah rasa dia!





Hubungi saya untuk dapatkan konsultasi yang betul dan percuma !

Harga Rm 162
Tahan 1-2 bulan







::Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) ::emel ke mellyna35@yahoo.com :: Fb Amalina Ahmad Shaklee Independent Distributor **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik