Saturday 9 July 2011

~Hari BahagiaKu..

Untuk pengetahuan, saya dah berstatus sebagai isteri..(mula2 dlu macam xpercaya jer, tapi hakikat kan..). erm, meh saya kongsikan cikit pasal hari bahagia saya nie..
Selepas 4 bulan menamatkan pelajaran di UNIMAS, dengan bangganya diri ini telah dirisik oleh sang kumbang..hehe. wah2 macam ayat sastera plak. Saya bertunang pada bulan 3..bukan gelojoh okeyy..tapi sebab dah lama 'kawan' dengan si dia kan..buat apa tunggu lagi..lebih baik hubungan yang terjalin ni..diikat supaya lebih kuat dalam perhubungan..(ayat berbelit2 kan?hihi..).

 1st step :
Sekitar gambar pertunangan kami :)



                                             Alhamdulillah..sah menjadi tunangan org ;)

 
2nd step : Pernikahan
Masjid bt. 5 Sik
11.00 pg
2/12/10 = 27 Zulhijjah

Hari yang ditunggu- tunggu telah tiba..jeng..jeng..tersangatlah berdebar nak melalui hari ini..(majlis pernikahan..02/12/2010). Malam sebelum tue jangan cakap la, memg tak lena dah tidur..mimpi indah2 pun dah xde sebab terlalu fikirkan majlis keesokkannya..mudah2an semuanya berjalan lancar. dan..esok juga..status aku akan bertukar menjadi ISTERI..macam-macam perasaaan time tu..
yang pastinya..


i) happy + excited = sebab akhirnya akan bersama bersama orang yang tersayang..( 4 tahun tue berkawan..)

ii) sedih = sebab..pasni aku bukan lagi tanggungjawab mak abah..yang nie paling xthan..sebab aku memang sangat2 manja dengan family..huhu:(

iii) macam2 perasaan = time ni macam2 pikir..betulkah aku dah nk kawen? nak jadi isteri orang? dah sedia ke nak pikul tanggungjawab sebagai isteri?? dah matured ke perangai aku ni??

Tapi ..walau macam mana pun..kena lalui jugak..takkan selamanya kita nak hidup dibawah ketiak family kan..jodoh adalah ketentuan ALLAH..

 
Masa dalam masjid ni..sementara tunggu majlis bermula..punyalah berdebar..tapi buat2 cool..snyum2..sebab xmau sangat tunjuk perasaan sedih+berdebar..dalam hati..ALLAH je yang tau..tanya la mana bakal pengantin..mesti diorang pun akan cakap perasaan macam ni jugak..hihi.

Lebih kurang pukul 12.00 tgh..alhamdulillah akhirnya aku telah selamat menjadi isteri kepada suamiku..MOHD SUHAIMI B MAT REJAB..dengan sekali lafaz..;) aku tengok hubby aku sebelum akad ni..macam pucat pun ada..yang pasti bila tanya dia pastu..dia cakap time 2 dia x boleh cakap apa2 dah..kira fokus nak terima akad jer..tambah2 plak dinikahkan oleh abah aku sendiri..lagi la dia gabra..hehe. tapi yang pasti..semuanya telah selamat..kami telah sah menjadi suami isteri..syukur sangat2 ;)


3rd step : Majlis Perkahwinan

4/12/10

Umah ayahanda, sik Kedah

Hari yang ditunggu telah tiba..setelah bertungkus lumus menyediakan barang2 yang diperlukan..segala tetamu jemputan telah diselesaikan..akhirnya harinya telah tiba..

pagi nie kena bangun awal..(3 hari kebelakangan ni memang x cukup tido), bersiap ala kadar untuk ke butik pengantin di Gurun..bertolah awal ni..jam 8pg dah keluar sebab mak andam kata first come..first serve..takut nanti rmai plak orang nak make up kan..nasib baik..aku nombor 2..



Alhamdulillah..majlis sepanjang hari ni berjalan dengan lancar..terima kasih kepada tetamu2 yang datang..ramai..xmenang tangan tuan rumah melayan..terima kasih jugak pada adik beradik, saudara mara yang sanggup datang dari jauh..dah berkampung kat sik ni sejak beberapa hari lagi dah..(sebelum majlis akad nikah hingga majlis kenduri selesai dengan jayanya..hihi). Terima kasih jugak pada saudara mara yang banyak sponsor (tenaga dan material)..tanpa mengira satu sen pun..terima kasih banyak2.

Special thanks juga buat kawan-kawan yang sudi datang dari jauh..(KL..terengganu..). ingat jugak korang kat lin ek..terima kasih sangat sebab sudi datang..sejak habis study..ni la berjumpa balik..memang best! :)

erm..cukup dulu setakat nie kot..rasa macam dah puas sebab dapat kongsikan/luahkan kegembiraan nie..
jumpa lagi next time...:) 


banyak lagi gambar nk upload sebenarnya..tp disebabkan dh merajuk ngn Mr Intnet nie..yg nie je la gmbar yang mampu di upload..

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik