Tuesday 12 July 2011

~Pengat D.U.R.I.A.N ~

Salam..

Disebabkan sekarang ni musim buah..teringin la plak nak cerita psal Raja buah nie kan..apa lagi, buah DURIAN la..rata2 sana sini kita tengok kat tepi jalan tue..berlonggok2 buah durian dijual..sekarang nie plak macam jenis nama buah durian nie..D24, 101, kucing tdo la..tapi yang paling saya suka buah durian kampung..w/pun isinya agak kecil, tapi rasanya yang lemak2 manis..erm..memang x ingat dunia la makan..

Sebenarnya saya nak cerita..saya buat pengat durian 2-3 hari lepas, yelah ubah selera plak..kalo makan buah durian je memang panas badan tambah2 plak bila bbadan dua nie..memg kalo ikutkan hati nak je belasah tapi takut plak makan byk2..tkut baby dalam perut nie kepanasan..(ada erk cmtu?hehe). Lagipon orang cakap makan durian nie byk lemak, brat bdan mudah naik..tue yang xmau 2..kang pegi chek up berat naik mendadak, bising lg nurse nti..huhu.

Ok..bbalik pada pengat durian nie..atau kami org2 kedah panggi serawa durian..saya buat dengan penuh rasa kasih sayang..hehe. sebabnya my hubby sangat2 suka bila saya buat serawa nie..


                                           tadaa..siap untuk dimakan..nyummm2..

Betul jangkaan saya, bila my hubby balik je dari keja..tengok je saya hidangkan pengat nie terus dia puji..ermm..sedapnya..padahal belum rasa lagi kan..hikhik. Lepas tue trus dia makan dengan lahapnya..siap btambah lagi..sdap sangat ker? mungkin rahsianya sebab saya buat dengan penuh kasih sayang kot ;)..Lepas tue siap bagi dekat jiran sebelah lagi..hehe.

Next entry..rasa macam nak cerita pengalaman saya balik kg (kedah) amik buah2 kat dusun..punyalah banyak, penuh bonet keta..hahh amik kau..hehe..tunggguuuuuuuuuuu....

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik