Tuesday 20 May 2014

Tiada lagi sakit pinggang, cramp ketika hamil

Ini pengalaman saya setahun yang lepas, semasa saya mengandungkan anak saya yang kedua. Masa awal kehamilan ni saya langsung tak kenal shaklee lagi, sehingalah masuk ke trimester kedua hamil, saya mula berkenalan dengan shaklee, tu pon first produk yang saya kenal ialah ESP. dan saya hanya mengamalkan ESP SAHAJA ketika hamil.

Ok sebenarnya nak cerita bab sakit pinggang, cramp waktu hamil ni :). Tipulah kalau saya cakap tak sakit pinggang kan, kebanyakkan orang yang hamil mesti akan alami sakit pingggang, cramp2 ni. Tambah-tambah plak di akhir-akhir kehamilan, setiap malam mesti akan alami cramp atau lebih sinonim orang panggil dengan nama simpul biawak. Pengalaman saya lah, saya tak kerap sangat jadi simpul biawak ni, tapi sakit pinggang memang setiap masa! Cuba bayangkan saya langsung tak boleh tidur bawah lantai (lapik toto) atau atas katil yang berspring, memang sakit sangat badan. Paham-paham jelah orang yang preggy ni nak tukar posisi pun susah, dengan perut yang besar kan. Bila dah preggy perut besar, jangan harap lah nak tidur lena malam-malam..huhu


Ruginya saya pada ketika itu sebab tak kenal dengan shaklee lagi, bukan tak pernah dengar tapi masa tu mungkin tak sefamous sekarang kot. Sakit pinggang dan cramp tapi tahan je, takde pulak amik apa-apa supplement time tu. Hanya bergantung kepada ubat yang klinik kesihatan bagi jer. oohh alangkah ruginya bila difikir-fikir balik. Sebab shaklee ada vitamin untuk yang sakit-sakit lenguh sendi ni iaitu OSTEMATRIX Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, kuprum.Semua nutrien ni sangat perlu dalam satu tablet kalsium bagi memastikan penyerapannya 99% dalam badan kita dan menghalang endapan sesetengah mineral. Saya ingat lagi, memang sakit pinggang sangat sampai pernah jugak sapu-sapu dengan minyak panas (walaupon orang cakap tak elok) tapi sebab tak tahan sangat kan. Tambah pulak setiap malam saya akan bangun untuk membancuh susu anak sulung yang pada masa tu baru berusia setahun 3 bulan. (malam memang dia kuat menyusu). Tu belum bangun ulang alik ke toilet lagi.

Tapi tu semua dah lepas, dan jika ada rezeki preggy lagi, inshaAllah akan saya sediakan ostematrix ni awal-awal lagi. Tapi tak semestinya tak preggy tak boleh ambil ostematrix ni, sekarang pun saya makan sebab lepas bersalin ni saya rasa macam selalu sakit lutut la, dan saya perasan lepas saya makan oste ni sakit lutut dah hilang! kalau tak dulu nak turun tangga pun kena cover-cover. sekarang alhamdulillah :)







Shaklee Independent Distributor

Hubungi saya Lin 012-4341649 (sms/whatsapp)
atau emel ke mellyna35@yahoo.com Shaklee Independent Distributor 


 **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik