Saturday 3 May 2014

ESP SHAKLEE :Cara bancuh esp




 Bismillah..

Disebabkan ESP ni sangatlah glamour sekarang, dan mungkin ada orang yang baru nak try minum esp ni, disini saya nak berkongsi cara bancuhan esp ni..sangat mudah..
Cuma sediakan bekas shaker (kenapa shaker?) Cawan atau bekas lain boleh digunakan, cumanya kalau shaker ni lagi senang cara bancuhannya, shake2 jer dah boleh minum. Ok kalau tak dak shaker, dalam mug pun boleh, cuma agak leceh la sebab bila bancuh esp akan jadi berketul-ketul sikit (esp tak boleh bancuh dengan air panas!), so nak kena kacau-kacau sampai sebati, kan rumit sikit tu.

Masukkan satu sudu besar esp + mana-mana air kegemaran anda (air kosong pun boleh), asalkan jangan air panas, sebab nanti protein dalam esp ni akan hilang. Air suam pun boleh. Sekali minum masukkan satu sudu besar esp, maksimum bancuhan dalam sehari ialah 3 kali. so kalau korang nak minum sekali jer sehari boleh masukkan 3 sudu sekaligus.

Esp ni sangat sesuai diambil sewaktu breakfast atau waktu malam. Pagi-pagi sebelum pergi kerja atau buat breakfast lain untuk family, adalah digalakkan minum esp ni dulu so akan rasa kenyang..dan takdak lah nak makan banyak breakfast tu nanti kan. Orang yang bekerja pun elok sangat minum esp ni. yelah pagi-pagi sebelum ke tempat kerja mesti tak sempat nak buat breakfast kan, so shake-shake jer..kenyang sampai lunch nanti, InshaAllah :)

Saya dah try macam-macam perasa mix and match. Semuanya sedap di tekak saya. Sebab tu saya pengguna tegar esp ni..hihi






esp
Selepas ini saya akan kongsikan antara resipi yang pernah saya cuba pula :)

*esp tak boleh campur dengan kopi atau teh tau


Berminat??
Hubungi saya Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) 
atau emel ke mellyna35@yahoo.com
 Shaklee Independent Distributor


 **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

1 comments:

Anonymous said...

sudu besar yg dimaksudkan sudu yang mcm mana?

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik