Tuesday 3 June 2014

Aku mahu KURUS!!



Saya nak kurus!!



Ya saya tahu semua orang diluar sana mengimpikan bentuk badan yang kurus cantekk, termasuk lah saya. Sehingga sekarang pun saya masih dalam proses menurunkan berat badan saya (maklumlah selepas dua kali bersalin), selain untuk kecantikan saya juga harus fikirkan tentang kesihatan saya, masa depan saya.

TETAPI seperti yang kita sedia maklum, di pasaran sekarang berlambak-lambak orang jual produk kurus ni. Hanya makan/minum produk tersebut berat badan boleh turun seawal 7 hari..wahh ajaib betul!! Pastu ada lagi yang jenis sapu@ scrub sahaja di tempat-tempat berlemak, boleh nampak kesan tanpa diet, tanpa senaman.. percaya lah saya juga antara orang yang terpengaruh dengan benda-benda macamni tapi hasilnya..ZERO!! kemudian saya bertekad untuk tukar cara saya untuk turunkan berat badan. Saya ambil supplement shaklee, saya jaga pemakanan, dan yang penting kena EXERCISE! (yang ni masih failed lagi). Yelah kalau setakat makan / sapu produk-produk untuk kurus tapi makan langsung tak control, JANGAN MIMPI la berat nak turun kan..

Pemakanan supplement pun sangat penting. Tapi harus diingat ya, bukan dengan mengambil pil-pil kurus tu. Saya consume LECITHIN dan OMEGA dari SHAKLEE. Tapi hari ni saya nak kongsikan kebaikan lecithin untuk kurus. Lecithin merupakan antara hot produk yang orang ambil untuk mengawal berat badan.(kalau ada bajet lebih boleh add on omega). Lecithin shaklee adalah berasaskan soya dimana soya merupakan sumber lecithin paling kaya, palin best dan bebas kolesterol. Perlu diingat sistem badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Justeru itu kita disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat badan dan sistem badan kita.

Kebaikan lecithin Shaklee yang bestnya adalah sebagai pemecah lemak dan ianya sesuai untuk ibu menyusu. Lecithin bagus untuk ibu menyusu yang mahu kurus, slim, ramping dan langsing.

LECITHIN MEMBAKAR LEMAK??

            Lecithin berasal daripada ekstrak kacang soya organik. Salah satu fungsi lecithin ialah mengemulsi lemak dan memastikan lemak tidak mendap di dinding membran. Emulsi lemak bukan bermaksud ‘membakar’ lemak TAPI bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Jadi boleh disimpulkan disini, lecithin sangat membantu membasmi lemak yang kita makan ketika itu. Dan ianya bukan membakar lemak yang sudah berada lama dan termendap dalam tubuh kita. Jadi sesetengah orang yang mengambil lecithin ini ada yang turun berat dan ada yang maintain sahaja. So harus diingatkan yang lecithin ni bukan PEMBAKAR lemak tetapi pengemulsi lemak ya! Jadi adalah disarankan untuk mengambil sesuatu yang boleh mengangkut lemak-lemak tersebut keluar iaitu HERB LAX atau ALFALFA.

Antara set kurus shaklee:

 

Harus diingat, kesan terhadap setiap individu adalah berbeza. Oleh itu adalah disarankan selain mengambil supplement kurus ni, adalah digalakkan untuk mengawal makanan, bersenam, mengambil pemakanan yang sihat dan yang penting air mestilah kena minum sekurang-kurangnya 3 liter sehari! (air masak ye, bukan air sirap/milo)

Jom muhasabah diri!!



Berminat?? 
Hubungi saya Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) atau emel ke mellyna35@yahoo.com Shaklee Independent Distributor 


 **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik