Wednesday 4 June 2014

Vitamin E untuk subur??



Betul ke vitamin E untuk subur? Bukan ke vitamin E untuk kulit, cantik je.. Ya, secara umumnya kalau sebut jer vitamin E mesti sinonim untuk cantik, kulit je kan. Tapi jangan tak tahu, vitamin E juga untuk kesuburan tau!

Saya tahu, setiap pasangan yang berkahwin sudah semestinya menginginkan cahaya mata. Namun tidak semua bertuah akan memiliki cahayamata sejurus selepas berkahwin. Ada yang menunggu sehingga setahun, lima tahun, bahkan ada yang yang 10 tahun! Tambahan pula jika anda dibelenggu dengan persoalan orang sekeliling, keluarga dan rakan-rakan. ‘Bila nak dapat anak ni,? Sangat stress bukan? Tidak semestinya bagi pasangan yang berkahwin tapi belum dikurniakan cahaya mata, mereka ini digolongkan dalam golongan yang kurang subur. Mungkin belum rezeki Allah nak bagi. Namun apa salahnya jika kita mencuba, berusaha kan? Vitamin E salah satunya!

Memang betul bahawa terdapat beberapa jenis vitamin yang dapat membantu meningkatkan kesuburan. Namun, untuk mendapatkan hasil yang optima seeloknya anda kombinasikan dengan beberapa jenis mineral yang tentunya dapat mengelakkan terjadinya kemandulan, diantaranya seperti zinc, zat besi ataupun silenium.

Kenapa vitamin E?



Vitamin E memang sudah dipercayai cukup efektif dalam meningkatkan kesuburan baik untuk lelaki mahu pun perempuan. Vitamin E mampu menyokong pengeluaran sperma dan juga dapat mencegah terjadinya kerosakan DNA sperma. Perlu diketahui bahawa kerosakan DNA boleh menyebabkan terjadinya kemandulan dan vitamin E berperanan sebagai antoiksidan yang dapat menangkis radikal bebas yang menjadi penyebab utama terjadinya kerosakan DNA.  Sedangkan pada wanita, vitamin E dapat berperanan dalam menjaga sistem endokrin dan juga mencetuskan hormon-hormon seks. Selain dari vitamin E, ada juga beberapa jenis makanan yang disyorkan kepada anda yang dipenuhi vitamin E seperti taugeh, sayuran berwarna hijau tua, soya, dan juga hati.

Justeru itu, jika anda menginginkan kehamilan anda disarankan penggunaan makanan yang mengandungi vitamin E  seperti taugeh dan kacang hijau. Selain itu, pola hidup yang tidak sihat haruslah dihindari. Dan yang paling penting, berdoa dan bertawakallah kepada Allah swt kerana hanya DIA yang mengatur dan merancang segalanya. Setiap perancangan dari Dia ada hikmahnya, kita sebagai manusia hanya perlu berdoa dan berusaha.

Selain daripada itu, pengiraan waktu subur sangat lah perlu diketahui. Ha, masa sekolah menengah mesti semua pernah belajar kan dalam subjek sains. Selalunya golongan para suami yang lebih expert bab pengiraan waktu subur kot??hehe. macam saya, memang saya tak hiraukan sangat pengiraan hari subur ni tapi selepas berkahwin memang perlu alert juga bab-bab ni, bukan apa untuk perancangan masa hadapan juga. Family planning katanya Oleh itu saya nak kongsikan satu application ni, sangat mudah bagi yang nak merancang untuk hamil. Apa salahnya cuba kan..hihi. Boleh download di handphone masing-masing yer. "My Days"



Bulan ni promo Vitamin E..nak dapatkan harga promo?
Ada caranya..Jom pm saya..
Agen Shaklee anda :) 
 



Berminat?? 
Hubungi saya Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) atau emel ke mellyna35@yahoo.com Shaklee Independent Distributor **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik