Friday 17 August 2018

Cegah dan Ubati Kayap Sebelum Merebak!


Ada seorang customer saya ni telefon, katanya urgent nak vitamin untuk kayap. Ubat hospital dan cara kampung dah cuba tapi masih lagi sakit-sakit tak berkesan. Jadi dia mengambil keputusan untuk mencuba pula Set Kayap Shaklee. Mujurlah rumah saya dengan upline dekat jer, terus saya ambil stok dan COD terus ke customer ni.

Apa Itu Kayap?

Kayap atau juga dikenali herpes zoster merupakan penyakit virus yang disebabkan oleh virus varicella zoster (VZV). Anda yang terkena kayap akan mendapat ruam kulit yang memedihkan dengan lepuh pada satu-satu kawasan badan dan ia seolah-olah berbentuk jalur.   

Mengikut cerita dari pengalaman orang yang pernah terkena jangkitan kayap ini, gatal kayap ni memang sakit dan pedih. Rasa sakit itu bukan macam bengkak bisul atau kurap yang biasa. Rasa sangat sakit terutamanya jika terkena geseran kain atau baju yang dipakai, lenguh-lenguh sehinggankan tudur pun tak lena.

Kayap ni pulak ada pelbagai jenis. Ada kayap air, kayap jagung, kayap api, kayap ular. Pernah dengar tak orang tua-tua cakap kayap ular, ia akan menjadi jalur dan jika jalur tersebut terhubung atau bersambung, boleh membawa maut! Nauzubillah.


Pantang Larang Jika Dijangkiti Kayap (lebih kepada tradisional)

1) Segera jumpa doktor untuk ubat dan rawatan. Boleh juga mencuba kaedah tradisional

2) Elakkan memakai pakaian ketat. Pakai pakaian yang longgar untuk mengurangkan kesakitan akibat geseran pakaian dengan bahagian kulit.

3) Jangan pakai seluar serta baju yang berhawa panas (contoh pakaian yang baru diangkat dari jemuran terik matahari atau baru digosok.

4) Dilarang memakai pakaian serta baju yang basah.

5) Elakkan menggaru bahagian kayap itu dikhuatiri boleh merebak ke bahagian lain. Kayap ini akan gatal-gatal dan menyebabkan anda terasa nak garu. Minta ubat untuk mengurangkan gatal-gatal.

6) Bila mandi, biasakan menggosok perlahan-lahan bahagian kayap itu dengan sabun untuk pastikan kebersihan pada bahagian kayap itu.

7) Jika boleh semasa dijangkiti kayap ini, elakkan dari mendekati ahli keluarga serta rakan-rakan dikhuatiri mereka ini akan dijangkiti pula.

8) Jaga pemakanan dikhuatiti akan rasa bisa dan gatal-gatal. Elakkan makanan bergoreng seeloknya makanlah makanan yang direbus atau dibakar sahaja. Elakkan juga makanan yang berminyak.

9) Kurangkan makan buah-buahan tempatan atau sayuran yang menjalar/berjalur contohnya tembikai, timun, labu.

10) Tak boleh dengar orang goreng lauk dan tak boleh goreng dalam tempoh berpantang kayap.

11) Bila kayap dah betul-betul kering jangan dikupil parutnya. Biarkan ia tertanggal sendiri kerana bahagian kulit belum betul-betul kering, dikhuatiri merebak kembali.


Produk Shaklee untuk Masalah Kayap


1) Vivix
Minuman yang tinggi antioksidan yang memperbaiki sel DNA. Antioksidan ini akan melawan toksik daripada virus dan seterusnya melindungi sel dari diserang.

2) Nutriferon
Mengandungi bermacam bahan semulajadi yang berkualiti yang dimodenkan oleh sains. Nutriferon akan membantu menaikkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan kayap.

3) B Complex
Penahan sakit semulajadi yang melegakan saraf yang terlibat dengan kayap.

4) Garlic Complex 
Bawang putih yang bersifat anti viral dan anti bakteria. Bila anda mengamalkan Garlic, ia akan membantu tubuh untuk melawan virus kayap.

5) Alfalfa
Sejenis agen detoks yang sangat hebat. Ia juga bersifat anti fungus.


Testimoni kayap

VIVIX bantu atasi kayap

Nutriferon :Kayap kering dalam masa 7 hari


Kayap semakin kering dan tak pedih lagi


Nak jimat dan dapatkan harga diskaun 15-20%?

COD Sik Jeniang

www.wasap.my/+60124341649


::Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) ::emel ke mellyna35@yahoo.com :: Fb Amalina Ahmad Shaklee Independent Distributor **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik