Tuesday 8 July 2014

Kelebihan VIVIX

Seperti yang kita tahu, vvix merupakan supplemen anti penuaan sel. Apa yang bestnya vivix ni? Vivix merupakan resveratrol iaitu merupakan salah satu sebatia polyphenol dari tumbuh-tumbuhan. Resveratrol ni memang sangat terkenal dalam wine merah. Orang Eropah terutamanya French yang gemarkan wain, mendapati kurang mendapat penyakit jantung dan seterusnya mengurangkan kes kematian
 

Resveratrol banyak terdapat dalam kulit anggur dan kacang tanah. Vivix yang dihasilkan menggunakan resveratrol daripada polyganum cuspidatum iaitu sejenis tumbuhan herba yang tinggi dan lebat. Ia telah lama digunakan oleh orang Cina sebagai anti tumor.



Apa istimewanya resveratrol dalam vivix?

Resveratrol dalam vivix adalah higher potency dan higher purity kerana penyediaan dan kepekatan magnitude sebagai kekuatannya. Shaklee menggunakan cara pengekstrakan yang paling tinggi bagi mendapatkan ketulenan yang paling tinggi iaitu sebanyak 98%. Ini kerana dalam kajian mendapati, ketulenan sesuatu produk mempengaruhi keberkesanannya. Oleh itu, resveratrol vivix adalah paling tulen di pasaran iaitu hampir 98%. Dan yang palin penting, vivix bukan setakat supplemen resveratrol sahaja, ianya hasil gabungan polyphenol yang lain.

Kajian awal mendapati (yang dilakukan ke atas haiwan, belum extensive ke atas manusia) resveratrol melambatkan penuaan disamping melawan penyakit. Antaranya :

1) Jantung
Mengurangkan radang, menghalang pengoksidaan kolesterol jahat, dan yang paling ketara resveratrol mencegah platelet bergumpal. Gumpalan ini merupakan punca utama saluran darah tersumbat dan seterusnya pesakit akan di serang dengan serangan jantung.

2) Kanser
Resveratrol mencegah pertumbuhan sel, malah dapat memberi signal pada sel kansel supaya mati atau istilahnya apoptosis. Resveratrol ini adalah bahan antioksidan yang sangat hebat. Maka sebab itulah ia boleh jadi juga anti-aging.

3) Diabetis
Bagi diabetis pula resveratrol dapat mencegah insulin resistance. Di mana ia berlaku disebabkan keadaan tubuh yang tak sensitive terhadap hormone insulin. Hormon insulin untuk menurunkan paras gula dalam darah. Insulin resistance inilah yang seterusnya menjurus kepada diabetis. Jadi dengan adanya resveratrol ini dapat menjadikan badan seseorang itu kembali sensitive terhadap insulin.

4) Alzheimer
Resveratrol dapat mencegah pembentukan plak pada saraf yang menyebabkan Alzheimer, iaitu sejenis penyakit nyanyuk atau lupa ingatan

Resveratrol ni meliputi tiga bahagian sahaja dalam mekanisme penuaan sel. Jadi Shaklee lengkapkan dengan menambah satu lagi iaitu ellagic acid. Ellagic acid ini didapati dari muscadine grape. Jika dilihat pada kotak vivix, terdapat 4 bahan utama iaitu lah tadi, polyganum cuspidatum, dan sekarang muscadine grape. Ellagic acis inilah yang cover mekanisme yang terakhir iaitu menghalang pembentukan age protein. Ia juga dapat menghalang pertumbuhan sel kanser. Contohnya kanser perut, usus, dubur, dan lain-lain yang berkaitan dengan penghadaman.

Muscadine grape/anggur muscadine ini dianggap anggur yang paling elok dimana ia mempunya kromosom extra berbanding anggur lain. Muscadine ini lah sumber utama kepada ellagic acid. Antara kandungan yang lain iaitu purple carrot dan European elderberry. Ekstrak utama yang di gunakan dalam vivix ialah anthocyanin, dimana anthocyanin ini diambil dari purple carrot dan elderberry. Anthocyanin juga merupakan sejenis polyphenol yang kuat, malah jauh lebih kuat dari vitamin E. ia merupakan antioksida yang sangat kuat yang juga boleh melawan kanser. Ia sangat berkesan mencegah strok dan penyakit jantung.



Jadi kesimpulannya vivix sangat istimewa terutama dari segi kepekatannya, ketulenannya dan kombinasi kandungannya!


Jika anda ingin membeli terus, anda boleh menggunakan KAD KREDIT atau DEBIT, boleh klik di link ini --->> Saya nak VIVIX


Amalina,
Pengedar Shaklee Anda
012-4341649 



Berminat?? Hubungi saya Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) atau emel ke mellyna35@yahoo.com Shaklee Independent Distributor **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

8 comments:

Unknown said...

kan..saya pun nak cuba ni..dah alan-alang bulan ni promo kan:)

Yna Ariana said...

beli jangan x beli...awet muda gituuuu...penyakit2 kronik pun insyaALLAH boleh dirawat..
http://huntvitamin.blogspot.com/

Unknown said...

vivix mmg terbaikk..
bermulanya di sini..: Vivix shaklee

Unknown said...

Vivix sgt power n best!!!!
http://bazarvitamin.blogspot.com/2014/07/1001-khasiat-vivix-shaklee.html

Unknown said...

vivix TERBAIK
Khasiat vivix yang tidak diketahui

Nashgal said...

nak order

Live Life to the Fullest

Unknown said...

Aah setuju...vivix memang terbaik!!
http://mamairfanauni.blogspot.com

yati said...

good info
http://www.myrichheartandsoul.com/

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik