Thursday 17 July 2014

Atasi Morning sickness/Alahan semasa Hamil dengan vitamin Shaklee

Tiada pengalaman yang paling manis dan gembira bagi seorang wanita ialah apabila saat disahkan hamil. Namun, ramai juga yang serik mengandung disebabkan alakan/morning sickness yang teruk pada kehamilan yang lepas. Ada yang setiap kali mengandung pasti akan mengalami alahan yang sangat teruk sehinggakan terpaksa di tahan di hospital dan dimasukkan air. Alhamdulillah saya tidak mengalami morning sickness/alahan sepanjang hamilkan kedua-dua anak saya, syukur.

hamil


Morning sickness/alahan ini sebenarnya adalah normal dan biasa terjadi pada awal kehamilan (trimester pertama) dan ianya akan beransur-ansur hilang pada minggu kelapan dan sembilan. Sebelum ini saya ada kongsikan tips untuk mengatasi morning sickness, jadi kali ini saya ingin mencadangkan vitamin dari Shaklee yang dapat mengurangkan dan membantu mengatasi alahan ini iaitu B Complex, Ostematrix, dan Peppermint Ginger Plus.




B Complex


Kajian menunjukkan bahawa 1/3 daripada wanita yang mengambil Pyridoxine berjaya mengurangkan masalah morning sickness yang dihadapi. Pyridoxine ni adalah salah satu komponen dalam Vitamin B iaitu B6. Kebaikan Pyridoxine akan diperolehi secara optimum jika diambil bersama Asid Folik (B9), Niacin (B3) & Cobalamin (B12).


Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir
Diperlukan untuk kesihatan mata, kuku, kulit dan rambut
Mencegah stress
Menguatkan antobodi tubuh
Amat penting untuk aktiviti sel genetik
Diperlukan dalam pembentukan asid amino
Keprluan untuk memproses dan memperbaiki sel darah merah
Mencegah anemia

kalsium

Ostematrix

Gabungan kalsium, magnesium lengkap dengan vitamin D. Ketiadaan kalsium menyebabkan maklumat tidak sampai kepada penerima iaitu otot dan saraf. Gejala paling ringan ialah kekejangan otot, atau pun cramp yang sering terjadi ketika hamil.
Bantu tidur lena sepanjang malam
Badan terasa bertenaga dan mudah bangun pagi terutama apabila digabungkan dengan pengambilan B Complex
Menghilangkan lenguh-lenguh dan bisa badan
Mengurangkan rasa sakit pinggang dan kejang kaki terutamanya ibu hamil
Melawaskan sistem penghadaman (mudah untuk 'membuang')

peppermint shaklee



Peppermint Ginger Plus

Peppermint ini tidak akan mengganggu bayi kerana ia dibuat daripada bahan yang semulajadi. Direka khas oleh pakar herba untuk mengurangkan morning sickness ibu hamil. Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan sakit perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dan menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut. Pengambilan vitamin ini akan membantu mengurangkan loya dan mual ketika hamil.
Megakan senak perut
Membantu proses penghadaman
Menyamankan perut
Mengurangkan rasa mual dan loya
Membuang angin dalam badan
Mengurangkan sakit gastrik
Mengurangkan kesan mabuk dalam perjalanan (kereta, bot, kapal terbang, etc)

Jika anda mengalami dehidrasi yang teruk disebabkan alahan ini, boleh juga menambah dengan Performance Drink. Atau boleh juga mengambil ESP atau Meal Shakes untuk bekalan protein dan memberikan tenaga sepanjang kehamilan.

Jadikan pengalaman kehamilan anda sebagai pengalaman yang paling manis!



Amalina
Pengedar Shaklee Anda
012-4341649


Berminat?? Hubungi saya Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) atau emel ke mellyna35@yahoo.com Shaklee Independent Distributor **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

0 comments:

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik