Monday 1 September 2014

Rawat Masalah Rabun Mata


atasi rabun
Masalah rabun mata bukan sahaja berlaku di kalangan orang dewasa dan pelajar sahaja, malah jika kita lihat sekarang kanak-kanak pun dah ramai yang pkai spek disebabkan rabun. Yelah dengan zaman teknologi yang canggih sekarang, kanak-kanak banyak didedahkan dengan penggunaan gadjet-gadjet yang boleh membawa kepada masalah rabun mata. Ibu bapa terutamanya haruslah mengawal masa anak-anak supaya mereka tidak terlalu leka dengan penggunaan gadjet ini.

Penjagaan dari kecil terutamanya dari segi bab makanan dapat membantu pencegahan awal masalah rabun mata. Amalkan pengambilan makanan yang kaya dengan vitamin A dan D seperti lobak merah, epal, mangga dan betik. Makanan seperti ini dapat membantu mengurangkan masalah mata rabun, malah bagi yang sudah ada masalah rabun sekalipun jika diamalkan pemakanan sihat ini, ia mampu mengurangkan tahap rabun mata.

Selain daripada mengamalkan pemakanan yang sihat, saya pernah terbaca dalam sebuah majalah, boleh juga mencuba dengan mengambil sebiji buah kelapa dan ambil airnya. Cuci mata dengan air kelapa tersebut. Jika diamalkan selalu InshaAllah ia akan membantu memulihkan dan mengurangkan rabun mata. Saya pun tak pernah cuba lagi ini, nanti nak cuba lah, kena cari buah kelapa fresh la balik kampung nanti :)


Selain daripada itu, boleh juga mencuba vitamin shaklee iaitu Carotomax supplement terbaik untuk mata



::Lin 012-4341649 (sms/whatsapp) ::emel ke mellyna35@yahoo.com :: Fb Amalina Ahmad Shaklee Independent Distributor **Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit**

3 comments:

Unknown said...

Good sharing..tq

http://znzabadistore.blogspot.com/2014/09/kesan-buruk-kurang-tidur.html

Unknown said...

Gd sharing..tq
http://znzabadistore.blogspot.com/2014/09/kesan-buruk-kurang-tidur.html

Ummi said...

saya la yang rabun tu..tai sejak dah jadi SAHM ni dah kurang pakai cermin mata. sbb tak perlu..rasa lega bila tak pakai cermin mata.

Post a Comment

Iklan Pilihan

Jom la klik